برسی انواع پرس برک هیدرولیکی دستی CNC

برسی انواع پرس برک هیدرولیکی _دستی_ CNC

 

در مقالات گذشته به توضیح دستگاه پرس برک پرداختیم و با نکات مهم آن آشنا شدیم ، و اکنون به برسی انواع پرس برک هیدرولیکی ، دستی و CNC میپردازیم 

 

پرس برک هیدرولیکی چیست؟

این نوع پرس برک به دلیل سیستم هیدرولیکی که دارد مزایای متعددی نسبت به سیستم دستی دارد ، پرس برک هیدرولیکی از سیستم هیدرولیک استفاده میکند.

این دستگاه میتواند ورق ها را تا 8 متر خم کند و فشاری در حدود 1200تن را تحمل کند.

این دستگاه به مشاغل بزرگ و تولیدات صنعتی محدود نمیشود زیرا میتواند کارهای تخصصی داشته باشد 

شرکت ها یک مکانی برای پرس برک هیدرولیکی دارند، و این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های دیگر مدرن تر هست و قیمت کمتری دارد .

یکی از مهم ترین معایب این دستگاه این است که به طور مدام به کار خوش ادامه میدهد ، حتی زمانی هم که از این دستگاه استفاده نمشود  از برق مصرف میکند .

پرس برک هیدرولیکی نوعی دستگاه خم کن پرکاربرد در صنایع فولاد وآهن مورد استفاده قرار میگیرد ، پرس برک یکی از تهجیزات مهم برای فرآوری ورق های فلزی است .

این دستگاه نقش تعیین کننده ای در کیفیت محصول ،راندمان پردازش و دقت دارد ،نیروی محرکه این دستگاه با هیدرولیک تامین میشود .

 

برسی انواع پرس برک هیدرولیکی _دستی_ CNC

 

پرس برک دستی چیست ؟

پرس برک دستی یکی از رایج ترین پرس برک ها هست ، کارکنان تمام ابعاد و زاویه ها را به صورت دستی خودشان وارد میکند ، و انجام چنین کاری مستلزم این هست که کارکنان بر تمامی نکات تسلط کافی را داشته باشند ، به دلیل این که هنوز هیچ اتوماسیونی برای آن تعریف نشده است .

هزینه استفاده از این دستگاه بسیار کم است اما در یک محیطی که پیشرفته است چندان از این پرس برک استفاده نمی کنند .

و اگر لازم باشد برای زوایا و ابعاد مختلف ورق های فلزی استفاده شود این دستگاه ناکارآمد خواهد بود، که استفاده از آن در این کار ارزش چندان زیادی ندارد.

پرس برک دستی به نوع خمکن دستی یا خم کردن ورق های معمولی و با ضخامت کم بیشتر کاربرد دارد و این دستگاه به کمک نیروی انسانی کار خود را پیش میبرد .

و بیشترین کاربرد این دستگاه در زمینه ی تولید انبوه با استفاده از اندازه ها و زاویه های خمشی است .

 

پرس برک CNC چیست؟

دستگاه پرس برک CNC از یک سیستم الکتروهیدرولیک برای کنترل و هماهنگ کردن استفاده میشود .

دستگاه پرس برک CNC یا همان  دستگاه خم کن ورق CNC  است ، و با استفاده از فناوری کامپیوتری بر روی افزایش دقت ، کارایی و توانایی تاثیر میگذارد.

برای به کارگیری  این دستگاه داده هایی مانند زاویه ، خمش، ضخامت ورق ، عرض و درجه خم توسط یک فرد آموزش دیده ارزیابی میشود و باقی کار ها را خود دستگاه انجام میدهد.

 

کلام آخر 

همان طور که در این مقاله و در مقالات قبلی گفته شد ، کاربرد اصلی دستگاه پرس برک برای خم کردن ورق های فلزی است و دستگاه پرس برک شامل انواع مختلفی میباشد .

هر کدام از انواع پرس برک ها در مجموع کار اصلی شان برمبنای خم کردن ورق های فلزی است ولی لازم به ذکر است که متناسب با جنس و ضخامت ورق های فلزی میتوان بهترین نوع از دستگاه پرس برک را استفاده کرد 

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0